ΕΘΝΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗ
>>> >>
ΕΘΝΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΑΝΔΡΕΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΔΗ
Τὴν Κυριακὴ 3 Φεβρουαρίου 2019 λειτούργησε στὸν ναό μας ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσοῦ κ. Ἀθανάσιος. Στὸ τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας ἔγινε τὸ ἐθνικὸ μνημόσυνο τοῦ ἥρωα Ἀνδρέα Χριστοφίδη καὶ τῶν ὑπολοίπων (Ἀνδρέα Λουκᾶ, Τάσου Κων/νου, Χαράλαμπου Βαρνάβα, Τάκη Μιχαὴλ καὶ Δημήτρη Χάματσου) ποὺ σκοτώθηκαν στὸν Ἅγιο Σωζόμενο στὶς 6 Φεβρουαρίου τοῦ 1964. Ἐπιμνημόσυνο λόγο ἐξεφώνησε ὁ Πρόεδρος τοῦ ΔΗ.ΚΟ. Νικόλας Παπαδόπουλος. Μετὰ τὸ πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας τελέστηκε τρισάγιο στὴν προτομὴ τοῦ ἥρωα, ποὺ βρίσκεται στὸν προαύλιο χῶρο τοῦ ναοῦ μας, καὶ ἀκολούθησε κατάθεση στεφάνων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019
>> >>
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ (ΛΕΜΕΣΟΥ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΜΗΝΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
(τηλ. ναοῦ: 25331888, ἱστοσελίδα: http://apostolosandreaslemesou.com)
Κατὰ τὸν μήνα Φεβρουάριο θὰ ἔχουμε Θεῖες Λειτουργίες τὶς ἑξῆς ἡμέρες:
Παρασκευὴ 1η Φεβρουαρίου : Προεόρτια τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου / Τοῦ Ἁγ. Μάρτυρος Τρύφωνος καὶ ἐκ μεταθέσεως τῆς Ἁγ. Εὐδοξίας / Μετὰ τὴν Θ. Λειτουργία θὰ τελεστεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Μικροῦ Ἁγιασμοῦ γιὰ τὸν νέο μήνα
Σάββατο 2 Φεβρουαρίου : Τῆς Ὑπαπαντῆς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ
Κυριακὴ 3 Φεβρουαρίου : ΙΣτ’ Ματθαίου (ταλάντων) / Τοῦ Ἁγ. Συμεὼν τοῦ Θεοδόχου καὶ ἐκ μεταθέσεως τῆς Ἁγ. Ἀγάθης / Θὰ λειτουργήσει στὸν Ναό μας ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσοῦ κ. Ἀθανάσιος
Tὴν Τρίτη 5 Φεβρουαρίου μετὰ τὸν Ἑσπερινὸ τοῦ Ἁγ. Φωτίου θὰ γίνει ὁμιλία.
ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
>>> >>
ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
“Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου, Κύριε,
ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις·
τοῦ γὰρ Γεννήτορος ἡ φωνὴ προσεμαρτύρει σοι,
ἀγαπητόν σε Υἱὸν ὀνομάζουσα,
καὶ τὸ Πνεῦμα ἐν εἴδει περιστερᾶς,
ἐβεβαίου τοῦ λόγου τὸ ἀσφαλές.
Ὁ ἐπιφανεὶς Χριστὲ ὁ Θεός,
καὶ τὸν κόσμον φωτίσας δόξα σοι”.
π. ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ: “Ο ΑΧΩΡΗΤΟΣ ΠΑΝΤΙ, ΠΩΣ ΕΧΩΡΗΘΗ ΕΝ ΓΑΣΤΡΙ;”
>> >>
«Ὁ ἀχώρητος παντί, πῶς ἐχωρήθη ἐν γαστρί;»
Πρωτοπρ. Μιχαὴλ Βοσκοῦ
“Ὁ ἀχώρητος παντί, πῶς ἐχωρήθη ἐν γαστρί; ὁ ἐν κόλποις τοῦ Πατρός, πῶς ἐν ἀγκάλαις τῆς Μητρός; Πάντως ὡς οἶδεν, ὡς ἠθέλησε καὶ ὡς ηὐδόκησεν· ἄσαρκος γὰρ ὤν, ἐσαρκώθη ἐκών· καὶ γέγονεν ὁ Ὤν, ὃ οὐκ ἦν δι’ ἡμᾶς· καὶ μὴ ἐκστὰς τῆς φύσεως, μετέσχε τοῦ ἡμετέρου φυράματος …”.
Αὐτὸς ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ χωρέσει στὸ σύμπαν ὁλόκληρο, ἀφοῦ εἶναι ὁ πανταχοῦ παρὼν Θεός, ἀφοῦ εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Δημιουργὸς τοῦ σύμπαντος κόσμου, πῶς μπόρεσε νὰ χωρέσει στὴ μήτρα μιᾶς γυναίκας; Αὐτὸς ποὺ ἐπαναπαύεται στοὺς κόλπους τοῦ ἀνάρχου Θεοῦ Πατρός, ἀφοῦ εἶναι ὁ συνάναρχος καὶ συναΐδιος Υἱὸς καὶ Λόγος Του, πῶς εὑρίσκεται ὡς βρέφος στὶς ἀγκάλες τῆς κατὰ σάρκα Μητρός Του, τῆς Παρθένου Μαρίας; Αὐτὸ τὸ μέγα μυστήριο δὲν μπορεῖ ἀνθρώπινος νοῦς νὰ τὸ συλλάβει καὶ νὰ τὸ κατανοήσει, πολὺ δὲ περισσότερο ἀνθρώπινη γλώσσα νὰ τὸ ἐκφράσει. Ἡ Ἐνανθρώπηση τοῦ πανταχοῦ παρόντος, τοῦ προαιωνίου καὶ ἀϊδίου Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ ἔγινε, ὅπως Ἐκεῖνος ἐν τῇ πανσοφίᾳ Του γνωρίζει, ὅπως Ἐκεῖνος θέλησε καὶ ὅπως Ἐκεῖνος εὐδόκησε. Τὸ κατ’ ἐξοχὴν θέλημα τοῦ Παναγάθου Θεοῦ, τὸ κατ’ εὐδοκίαν θέλημά Του, ὅπως τὸ ὀνομάζουν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ κόσμου. Ὁ Πανάγαθος Θεὸς “πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν” (Α’ Τιμ. β’ 4). Γιὰ νὰ σώσει, λοιπόν, τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ φοβερὸ δράμα τῆς πτώσεως καὶ τῆς ὑποταγῆς του στὴ φθορά, στὴν ἁμαρτία καὶ στὸν θάνατο, ἐνῶ ἦταν ἄσαρκος, σαρκώθηκε μὲ τὴ δική του θέληση. Καὶ Αὐτὸς ποὺ εἶναι ὁ Ὤν, ὅπως ἀπεκάλυψε στὸν Προφήτη Μωϋσῆ ἐπὶ τοῦ ὄρους Χωρὴβ (=Σινᾶ) ἀμέσως μετὰ τὴ θεοπτική του ἐμπειρία μὲ τὴ φλεγομένη καὶ μὴ κατακαιομένη βάτο (Ἐξ. γ’ 14), ἔγινε γιὰ μᾶς αὐτὸ ποὺ δὲν ἦταν προηγουμένως, κτιστὸς ἄνθρωπος δηλαδή. Χωρὶς νὰ πάψει νὰ εἶναι Θεός, χωρὶς νὰ πάψει νὰ μετέχει τῆς θείας φύσεως, ἔγινε μέτοχος καὶ τῆς δικῆς μας φύσεως, τῆς ἀνθρωπίνης.
Read more: π. ΜΙΧΑΗΛ ΒΟΣΚΟΥ: “Ο ΑΧΩΡΗΤΟΣ ΠΑΝΤΙ, ΠΩΣ ΕΧΩΡΗΘΗ ΕΝ ΓΑΣΤΡΙ;”
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
>>> >>
XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ
“Ἡ Παρθένος σήμερον, τὸν ὑπερούσιον τίκτει,
καὶ ἡ γῆ τὸ Σπήλαιον, τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει.
Ἄγγελοι μετὰ Ποιμένων δοξολογοῦσι.
Μάγοι δὲ μετὰ ἀστέρος ὁδοιποροῦσι.
Δι᾿ ἡμᾶς γὰρ ἐγεννήθη, Παιδίον νέον,
ὁ πρὸ αἰώνων Θεός”.